اطلاعيه ويژه معاونت دانشجويي و فرهنگي در ايام امتحانات

دانشجويان محترم و ارجمند دانشگاه شمال
با
سلام

از اينكه ترم جاري ( نيمسال دوم 90-89 ) را با كوشش و تلاش فراوان به پايان رسانيده و به مرحله ارائه آموخته هاي خويش در قالب امتحان نزديك گرديده ايد تا با موفقيت كامل زحمات خويش را با كسب نمرات مطلوب بارور سازيد، برگزاري امتحانات  بنحو شايسته توام با آرامش  خاطر را برايتان  آرزومنديم و از اين حيث مطمئن هستيم كه نيك مستحضريد در انجام هر كاري با توكل بر مساعدت و عنايت خداوند توام با تلاش و كوشش لازم بي هر گونه دغدغه يا دلهره اي توفيق خواهيد يافت  بدين ترتيب نكات ذيل كه اساساً از حيث  اين معاونت در ايام امتحانات حايز اهميت  مي باشد و دقت در اين موارد سبب جلوگيري از بروز هر نوع مشكلاتي خواهد شد را خاطر نشان مي سازيم.

1-     داشتن  كارت دانشجويي جهت  ورود به جلسه الزامي است و براي صدور كارت براي افراد فاقد كارت نيز بطور پياپي اطلاع رساني  گرديد و در نهايت آخرين مهلت براي صدور كارت تا پايان وقت اداري مورخ 24/3/1390 مي باشد.

2-     از آنجائيكه تأخير در حضور به موقع مانع شركت در جلسه امتحانات خواهد شد و اساساً به دليل تراكم دانشجويان در ساعات شروع امتحان خواهشمند است بنحوي برنامه ريزي نمائيد كه يك
ساعت قبل از شروع امتحانات در ايستگاه هاي مصوب اتوبوس حضور يافته تا به دليل ازدياد دانشجو، و يا اتفاقات پيش بيني نشده اي مانند ترافيك ناشي از تصادف ... موجب عدم
  حضور بموقع نگردد.

3-     واحد بهداشت و درمان و مركز مشاوره دانشجويي در ايام امتحانات از آمادگي كامل براي ارائه  خدمات پزشكي به دانشجويان محترم كه به جهت مشكلات امتحان دچار كسالت گرديده اند، برخوردار خواهد بود

4-     حسب توصيه پزشك معتمد دانشگاه بهتر است :

ـ به دليل گرماي هوا از مايعات بيشتر استفاده نمائيد.

ـ از صرف غذاي فست فودي امتناع نمائيد.

ـ تا حد امكان نسبت به خواب و تغذيه لازم بي توجهي نكنيد و در شب امتحان كمي استراحت نمائيد.

ـ از مواد قندي پيش از ورود به جلسه امتحان استفاده نمائيد.

- جهت نتيجه گيري بهتر ازمطالعات خود حتما ساعتي را به مرور كلي دروس مطالعه شده اختصاص دهيد.

- با تمركز كامل به مطالعه دروس بپردازيد و به بعد كيفي مطالعاتي ، بيشتر از بعد كمي آن توجه نماييد.

- شب قبل از امتحان حداقل پنج ساعت خواب مفيد داشته باشيد.

- سعي كنيد در دوره امتحانات آرامش روحي خود را حفظ نماييد زيرا بروز هرگونه تنش، باعث ايجاد استرس و عدم تمركز در روند مطالعه شما شده و نهايتا ناكامي در امتحانات را به دنبال خواهد داشت.

- بروز استرس در جلسه امتحان باعث مي شود كه شما بخش عمده اي ازآنچه را كه مطالعه كرده ايد از ياد ببريد لذا در شروع جلسه امتحان، با اعتماد به نفس بالا و استعانت به پروردگار متعال  به خواندن سوالات امتحاني بپردازيد.

5-     از بهمراه داشتن وسايل اضافي از قبيل، كيف، ساك، كتاب، تلفن همراه و اشياء قيمتي در جلسه امتحان خوداري نمائيد و اميد است هرگز به فكر تقلب يا تخلف نباشيد كه منتهي به طرح موضوع دركميته انضباطي و بعضاً اختصاص نمره 25/ . از آن درس مربوطه و نهايتاً موجب فراهم آمدن زمينه مشروطي خواهد شد و قطعاً اعتقاد داريم و داريد كه صرف وقت براي مطالعه موجب افزايش ضريب امتحان در كسب نمرات مطلوب خواهد شد.

6-      با مراقبين و مسئولين محترم برگزاري امتحانات نهايت همكاري و هماهنگي را مبذول فرمائيد.

 

حوزه معاونت دانشجويي و فرهنگي
 تاریخ درج خبر:  19/03/1390